המדריך לזני הענבים | האדומים

→ חזרה לבלוג

ישנם סגנונות רבים ושונים של יין, ובתוך כל סוג, ישנם מאות זני יין. חלק מהיינות עשויים עם ענב אחד בלבד, בעוד שבאחרים יש תערובת של כמה. עם זאת, אם אתה רוצה להבין יותר על היינות האדומים הטעימים שאתה שותה, תרצה להסתכל מה מרכיב את היין. להלן  כמה מזני ענבי היין האדום הפופולריים ביותר.

קברנה סוביניון
כנראה ענב היין האדום הפופולרי ביותר ברשימה זו, ביתו של קברנה סוביניון נמצא באזור היין בורדו. תמצאו גם שפע מענב זה בעמק נאפה ובאזור היין Coonawarra של אוסטרליה.

ענבים אלה גדלים היטב באזורים לחים והם בדרך כלל בצבע אדום עמוק עם חמיצות מתונה.

פינו נואר
מממ, אנחנו אוהבים פינו נואר נחמד בסתיו. הענב עצמו נכלל במשפחת הפינו הכללית הכוללת פינו גרי, פינו בלאן ופינו מונייה. את הענב הזה תמצאו בשפע באזור היין של בורגונדי בצרפת, אבל מה שמעניין הוא שפינו נואר נוצר לראשונה בשני כפרים שונים באזור, מה שהוביל לשני ענבים שונים זה מזה. לכן, אולי תשימו לב שחלק מהפינו נוארים שונים זה מזה.

המורכבות והרבגוניות של פינו נואר הם מה שכל כך הרבה מדינות אוהבות. זה כל כך אהוב עד כדי כך שהוא גדל בצפון איטליה, גרמניה, דרום אפריקה, סונומה, אורגון וכל כך הרבה מקומות אחרים.

מרלו
למרות שמעט פחות פופולרי מהשניים לעיל, מרלו הוא זן ענבים נוסף שהחל בבורדו. במיוחד, Saint-Emilion ופומרול הם שני מקומות בולטים עבור הענב הזה. זהו הענב הנטוע ביותר באזור זה ומציג את עצמו כענב כחול כהה המשמש רבות ליין משלו, אך גם למיזוג.

למרות שהם קצת יותר רגישים לסביבה, לענבי מרלו יש יתרון אחד על פני ענבי קברנה – הם מבשילים כשבועיים מהר יותר. זו הסיבה שכל כך הרבה מקומיים מנסים כמיטב יכולתם לשתול את הענב הרב-תכליתי הזה.

זינפנדל
הענב הפופולרי הזה הוא בין הענבים העתיקים ביותר שגדלו בקליפורניה, ולכן זינפנדל זוכה להערכה כה גבוהה במדינת החוף המערבי הזו. באופן מעניין, במשך זמן רב, רשויות היין לא יכלו למצוא את המקורות של הענב המסוים הזה. אולם בשנים האחרונות הם הצליחו להצביע על כך שזינפנדל הוא למעשה ענב קרואטי!

לזינפנדל יש טעם של אוכמניות או פטל, תלוי במידת הבשלה של הענב בעת הבציר. הוא נועז, חזיתי לפירות וקליפת דקיקה, מה שיוצר בציר קל יותר ויין טעים.

מלבק
למרות שמלבק מקורו בדרום מערב צרפת, הוא למעשה נחשב לזן הענבים הלאומי של ארגנטינה. ענבים אלה נוטים להיות מעט רכים יותר ולא כבדי טאנינים כמו אלה שנמצאים בצרפת. בגלל הצלחתה בארגנטינה, צ'ילה גם הגבירה את יצירתה של יינות מלבק איכותיים.

למלבק יש צבע כהה דיו וטאנינים חזקים, וזו הסיבה שהזן הייחודי של היין כל כך יבש, אך כל כך מורכב.

זהו רק מבט קצר על כמה מזני ענבי היין האדום השונים. ישנם למעלה מ-200 ענבי יין אדום שונים גם בספרד ובאיטליה.

MORE FROM THE BLOG

ישנם סגנונות רבים ושונים של יין, ובתוך כל סוג, ישנם מאות זני יין. חלק מהיינות עשויים עם ענב אחד בלבד, בעוד שבאחרים יש תערובת של כמה. עם זאת, אם אתה רוצה להבין יותר על היינות האדומים הטעימים שאתה שותה, תרצה להסתכל מה מרכיב את היין. להלן  כמה מזני ענבי היין האדום הפופולריים ביותר.
חזרתי לדרום אפריקה אחרי בדיוק 40 שנה.. שנים של סיפורים והמון ציפייה, גרמו לי לארוז את הדברים וסוף סוף לנסוע לשם, תאמינו לי היה שווה לחכות…
עד לפני כמה שנים רוב חובבי היין בישראל שמרו את בקבוקי היין שלהם בארון עץ או במקרר הביתי, אשר סיפק להם פתרון קל ומהיר לאחסון היין לפני פתיחתו בארוחה חגיגית או במפגש עם חברים. בעוד המגמה הזו עדיין קיימת בבתים רבים (במיוחד בחודשי הקיץ החמים), הרי שיותר ויותר אנשים, במיוחד אלה שנחשפים לעולם היין, מצטיידים כיום במקרר יין ייעודי לשמירה על בקבוקי היין שלהם.